sâmbătă, 29 martie 2014

Baba Dochia sau Zilele Babelor

De mic copil am auzit despre "zilele babelor" si eram nerabdatoare sa imi aleg o zi si sa vad cum o sa fie: frumoasa, urata, innorata, insorita, ploiasa...Se spune ca Baba Dochia era foarte schimbatoare, iar aceste zile sunt la fel de capricioase ca si ea. Bunica imi zicea ca asa cum va fi ziua aleasa, dintre cele 9 ale inceputului de Martie, asa va fi firea si sufletul persoanei in acel an. Daca se intampla sa fie o zi mohorata sau ploioasa, eu eram trista si ma gandeam ca voi plange tot anul, dar ea ma lua in brate, ma aseza pe genunchii ei si imi spunea o poveste cu o fetita care dupa ce a plans putin, a trait fericita pana la adanci batraneti, ca dupa ploaie intotdeauna apare soarele si alunga toti norii de pe cer. Atunci o intrebam cine a fost baba Dochia? De ce are doar 9 zile in care ne aducem aminte de ea? In jurul Babei Dochia s-au format multe legende, pline de semnificatii. Una dintre variante sta la baza etnogenezei poporului roman. Este vorba despre mitul „Traian si Dochia”. Se spune ca Dochia, fata lui Decebal, era frumoasa, viteaza, indrazneata si a luptat de multe ori alaturi de ostenii daci. Traian, cuceritorul Daciei, se indragosteste de ea si in timp ce era urmarita de trupele lui Traian, ea se ascunde în munti, unde se transforma într-o stana de piatra. Acesta era diafilmul pe care bunicul obisnuia sa mi-l citeasca pe perete, in zilele mohorate ale lunii martie, spunandu-mi ca norii scuturau lacrimi mari cand poporul dac a fost cucerit de romani.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Director WEB Mocka

Top-siteuri

TOP-SITEURI - Cele mai vizitate siteuri astazi